foldernaam

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
pop
Newbie
Newbie

foldernaam

Post by pop »

ik heb de wiki gelezen en de forums ,het is allemaal nog erg onduidelijk;
de situatie : ik gebruik newsleecher, dl een nzb van "easynews" bijv. AutoNZB-40e6e , de nzb is een audiobook,dus :
D. Wingfield - Winter Frost 01 of 24.mp3
D. Wingfield - Winter Frost 02 of 24.mp3
D. Wingfield - Winter Frost 03 of 24.mp3
newsleecheer maakt een folder op "G:\downloads" aan :D. Wingfield - Winter Frost" met daarin de mp3,s, dit werkt goed; maar NL zet alles op "G:\downloads" dus ook films en apps ,wel allemaal netjes in een eigen map.
Wat ik probeer te bereiken met sabnzbd is: zet audiobooks op: "G:\downloads\books" films op : "G:\downloads\films" enz. standaard wordt de dl geplaatst in: D:\mijn documenten\Downloads\complete\AutoNZB-40e6e, in deze folder zitten de mp3s .
In de tab"categories"heb ik een cat gemaakt: "books" ,Folder/Path is G:\downloads\books, als ik de nzb de naam geef: "books-40e6e"zou ik denken dat de folder geplaatst wordt in G:\downloads\books maar 1. in de que onder het veld "edit "staat "none"pas als ik zelf kies voor "books "wordt de folder naar de juiste plek verplaatst.anders blijft hij in "complete".
ook blijft de foldernaam "books-40e6e" i.p.v. " D. Wingfield - Winter Frost "
Alvast bedankt voor hulp.
Lin
shypike
Administrator
Administrator

Re: foldernaam

Post by shypike »

Er zijn verschillende manieren om een categorie toe te kennen.
1. newzbin.com en nzbmatrix.com hebben eigen categorieën, die kun je afbeelden op je eigen categorieën.
2. Handmatig bij het uploaden van een NZB of daarna nog in de wachtrij
3. Met een prefix in de NZB naam:  {{books}}naam.nzb wordt dan naam.nzb met categorie "books"
4. Met een sub map in de bewaakte map: bewaakte-map\books\naam.nz wordt naam.nzb met categorie "books"
5. Afbeelden van Usenet groepen op je eigen categorieën.
pop
Newbie
Newbie

Post by pop »

shypike wrote: Er zijn verschillende manieren om een categorie toe te kennen.
1. newzbin.com en nzbmatrix.com hebben eigen categorieën, die kun je afbeelden op je eigen categorieën.
2. Handmatig bij het uploaden van een NZB of daarna nog in de wachtrij
3. Met een prefix in de NZB naam:  {{books}}naam.nzb wordt dan naam.nzb met categorie "books"
4. Met een sub map in de bewaakte map: bewaakte-map\books\naam.nz wordt naam.nzb met categorie "books"
5. Afbeelden van Usenet groepen op je eigen categorieën.
Bedankt voor de hulp, bij "groups"heb ik "Audio Books" gezet ,dat is de naam bij nzbmatrix, ik save de nzb als: " {{books}}naam.nzb " doch firefox of easynews strips de {{}} eruit, dus de naam wordt weer : "books-naam.nzb en de categorie wordt genegeerd.
shypike
Administrator
Administrator

Post by shypike »

Gebruik dan methode 4.
nzbmatrix categorieën werken alleen als je SABnzbd zelf de NZB bij nzbmatrix laat ophalen (via NZB URL of RSS feeds).
Niet als je eerst de NZB download en opslaat. De categorie info zit namelijk niet in de NZB.
Als nzbmatrix term moet je "audio*books" gebruiken.
pop
Newbie
Newbie

Post by pop »

shypike wrote: Gebruik dan methode 4.
nzbmatrix categorieën werken alleen als je SABnzbd zelf de NZB bij nzbmatrix laat ophalen (via NZB URL of RSS feeds).
Niet als je eerst de NZB download en opslaat. De categorie info zit namelijk niet in de NZB.
Als nzbmatrix term moet je "audio*books" gebruiken.
Het nadeel van methode 4 is dat ik dus telkens de save locatie apart moet opgeven ,afhankelijk van de soort nzb ,books, film, etc.nu is FF zo ingesteld dat nzb's automatisch opgeslagen worden in een vaste map.
Mischien is methode 2 nog het simpelst.

Zou hier nog een oplossing voor zijn?
ook blijft de foldernaam "books-40e6e" i.p.v. " D. Wingfield - Winter Frost
Last edited by pop on January 3rd, 2011, 6:10 pm, edited 1 time in total.
shypike
Administrator
Administrator

Post by shypike »

Je kunt de NZB URL van de nzbmatrix.com site aan SABnzbd geven.
Dan haalt hij zelf de NZB op en weet dan de categorie.
pop
Newbie
Newbie

Post by pop »

shypike wrote: Je kunt de NZB URL van de nzbmatrix.com site aan SABnzbd geven.
Dan haalt hij zelf de NZB op en weet dan de categorie.
Bedankt voor de hulp,ik houdt het maar bij newsleecher denk ik,nzbmatrix is ook niet compleet wat audioboeken betreft,dus mijn nzb's komen van Easynews.
Post Reply