Opruimen van "fake" bestanden.

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
mastermattie
Newbie
Newbie

Opruimen van "fake" bestanden.

Post by mastermattie »

Steeds vaker verschijnen er "fake" bestanden met een bestandsgrootte welke ongeveer zou kunnen kloppen met zo'n soort bestand.
Als je deze bestanden (meestal video's) af wilt spelen, geeft de player een foutmelding.

Als je de betreffende bestanden dan door een HEX-editor heen trekt, blijkt al snel dat deze bestanden zijn opgevuld met NULL bytes (0x00).
Ik weet niet welke checksums er gebruikt worden om te beoordelen of een bestand correct is maar bij een aantal zal, bij dit soort bestanden, een zogeheten "false-positive" ontstaan (bijvoorbeeld met CRC8 blijven XORen kan resulteren in een 0x00 checksum byte en daarbij dus kloppend lijken).

Nu wil het geval dat SABnzb al in staat is om onjuiste bestanden te herkennen maar de NULL bestanden sneaken er toch meestal tussendoor.
Mijn vraag is, is er al een script of iets dergelijks om deze bestanden ook te filteren (vanuit SABnzbd) of, indien dit er nog niet is, het misschien een goed idee is om deze feature toe te voegen aan SABnzbd (iteratie over bestand, controlerend of er alleen maar NULL bytes zijn).

Handmatig "lege" bestanden opzoeken en opruimen is inmiddels ook niet echt meer te doen met deze download hoeveelheden.

F.Y.I. Ik heb hier een volledig ingerichte omgeving met SABnzbd, SickBeard, CouchPotato en OZnzb-integratie. Ook SpotNet maakt bij mij gebruik van de reeds bestaande SABnzbd instantie (deze gebruikt dus niet de ingebakken SABnzbd van SpotNet maar die van m'n systeem).
M'n internet is Ziggo 180 MBit en als usenet provider gebruik ik i-telligent (weinig last van N&T en 40 conn).

Alvast bedankt.
Post Reply