sinds een tijdje het volgende probleem, wellicht een handigheidje over het hoofd gezien.
sony laptop met sabnzb standaard installatie, valt spontaan uit tijdens het downloaden
zodra ik hier spotnet op zet, geen enkele keer meer gebeurd, en dat werkt ook met sabnzb.
overgestapt naar de medion laptop (had ik ook nog staan), werkte perfect, en sinds kort ook dat hij
spontaan uitvalt tijdens het downloaden.
Het is ook niet altijd op of na een bepaalde tijd, log files al bekeken
er staat geen andere software op dan windows8 en office.
sabnzb is laatste nieuwe versie, en draaide prima onder windows8
geen antivirus erop
genoeg schijfruimte
laptop staat op stroom, met originele voeding. de sony config toen die tijd ook
Waar kan dit aan liggen? slecht geheugen opeens? (maar waarom sony geen last nu??)
instelling anders zetten dan standaard?
spontaan uitvallen laptop
Re: spontaan uitvallen laptop
Kijk eens naar je energie instellingen in Windows.
Waaerschijnlijk wordt de laptop na enige tijd "niet gebruiken" automatisch in standby gezet,
Waaerschijnlijk wordt de laptop na enige tijd "niet gebruiken" automatisch in standby gezet,
-
pietpiet50
- Newbie

Als ik geen Sabnzb heb opgestart, valt mijn laptop totaal niet uit.
blijft keurig 24 uur per dag aan.
Energie schema's staan verder niet aan.
Zoals ik ook al opmerkte, de sony laptop viel ook uit met sabnzb, en nu met spotnet (waar sabnzb ook in zit), totaal geen last meer gehad
Is het een idee (workaround) om spotnet op de andere ook te installeren, en dan de nzb'tjes in een bepaalde map te plaatsen?
En welke is dat ? neem een een bewaakte waar het programma in kijkt.
blijft keurig 24 uur per dag aan.
Energie schema's staan verder niet aan.
Zoals ik ook al opmerkte, de sony laptop viel ook uit met sabnzb, en nu met spotnet (waar sabnzb ook in zit), totaal geen last meer gehad
Is het een idee (workaround) om spotnet op de andere ook te installeren, en dan de nzb'tjes in een bepaalde map te plaatsen?
En welke is dat ? neem een een bewaakte waar het programma in kijkt.
Ik kan geen verband bedenken tussen SABnzbd en het uitvallen.
Er is maar één uitzondering: als een einde-wachtrij aktie hebt ingesteld.
In het menu onder de gele pijl rechtsboven in de wachtrij, kun je een einde wachtrij-aktie instellen.
Een van de akties is "uitschakelen".
Er is maar één uitzondering: als een einde-wachtrij aktie hebt ingesteld.
In het menu onder de gele pijl rechtsboven in de wachtrij, kun je een einde wachtrij-aktie instellen.
Een van de akties is "uitschakelen".
-
pietpiet50
- Newbie

uitvallen gebeurd spontaan ook tijdens het downloaden, krijg dan halve spellen binnen
v
vind ook heel vreemd
vind ook heel vreemd
Geeft, na herstarten, Windows aan dat het een crash was?
Crashes kunnen eigenlijk niet rechtstreeks door SABnzbd (of par2 of unrar) veroorzaakt worden.
Windows weet de laatste jaren heel goed applicatie fouten af te vangen.
Het is vrijwel altijd de schuld van slecht geheugen of bugs in drivers, in dit geval zou ik de netwerk driver verdenken.
Crashes kunnen eigenlijk niet rechtstreeks door SABnzbd (of par2 of unrar) veroorzaakt worden.
Windows weet de laatste jaren heel goed applicatie fouten af te vangen.
Het is vrijwel altijd de schuld van slecht geheugen of bugs in drivers, in dit geval zou ik de netwerk driver verdenken.