Er is een probleem ontstaan waarbij ik een beetje hulp bij nodig heb. Ik ben al jaren een tevreden linux gebruiker en heb windows vaarwel gezegd. Echter ben ik maar een simpele gebruiker die, net als andere apparaten zoals computers en auto's, vind dat als het werkt dat het goed is.
Welnu, het is zaterdagavond me dochtertje is bij me exvrouw en ik zit lekker te genieten van de rust. Tot dat ik het idee kreeg om een van mijn favoriete series te downloaden die eind vorige maand weer begonnen is. Goed, de voorbereiding ging goed, alles is netjes geïnstalleerd, dacht ik. Sabnzbdplus heeft alles netjes binnen gehaald met succes tot dat hij ging controleren en repareren. Ik krijg een foutmelding dat er een bepaald bestand of map niet bestaat (errno 2). Tenzij er iets gruwlijks fout is gegaan lijkt het mij dat bestanden niet zomaar verdwijnen. Goed, we gaan zoeken. In de linker bovenhoek zie ik staan: Geen PAR2 programma, kan geen reparaties uitvoeren. Hmm, zou dit de oorzaak kunnen zijn? Ik hoop van wel anders zal ik de rest van de avond gefrustreerd door google op de stoel zitten.
Oke, dan maar een oplossing bedenken. Google maar even aanspreken. Het lijkt er op alsof het een bekend probleem is en ik niet de enige ben die dit probleem heeft. De oplossing van wat ik uit de verhalen begrijp is het installeren van par2cmdline. Het aanspreken van de distributie repo werkt niet want hij zegt "pakket niet gevonden". Ik gebruik op dit moment nog Linux Mint 15 overigens. Goed opzoek naar parr2cmdline. Ahh, gevonden, even downloaden en uitpakken. Een bron code met het verzoek of dat ik die even in elkaar wil timmeren.
Code: Select all
sudo ./configure
done
sudo make
2 fouten
sudo make install
1 fout
Met vriendelijke groet,
The ancient one