kan iemand mij helpen met volgende.
Ik heb nieuwste versie van sabnzbd gedownload maar bij opstarten krijg ik volgende melding
SABnzbd.py 0.7.1
SABnzbd heeft een vrije TCP/IP poort nodig voor de interne web server.
Poort 119 op 192.168.2.7 is geprobeerd, maar het gebruikers account van SABnzbd heeft geen toestemming.
Op OSX en Linux systemen mogen standaard gebruikers alleen poorten boven 1023 gebruiken.
Start SABnzbd met een ander poort nummer.
Open een "Terminal" venster en type deze regel in (voorbeeld):
/Volumes/SABnzbd-0.7.14/OS X 10.7 (Lion)/SABnzbd.app/Contents/MacOS/SABnzbd --server 192.168.2.7:1024
Als je dit bericht weer krijgt, probeer dan een ander nummer.
Programma is niet opgestart!
Ik heb wel lopen klooien onder instellingen in de sabnzbd 0.6 release die ik toen maar heb verwijderd, maar nu met het opstarten van de nieuwste app, sta ik helemaal buitenspel
Groet Wouter
opstarten nieuwe release verloopt niet [OSX]
-
wouter de k
- Newbie

Re: opstarten nieuwe release verloopt niet
"SABnzbd.py 0.7.1"? Da's heel oud. Typo?
Anyway: poort 119 voor SAB zelf is fout. Dus: heb je het aangegeven commando uitgevoerd? Of, beter: --server 0.0.0.0:8080
Anyway: poort 119 voor SAB zelf is fout. Dus: heb je het aangegeven commando uitgevoerd? Of, beter: --server 0.0.0.0:8080
-
wouter de k
- Newbie

beste sander, ik krijg nu melding dat het 0.7.14 betreft, dus waarschijnlijk een typo, maar ook bij het invoeren van -- server 0.0.0.0:8080 krijg ik zelfde melding krijgen ;-(
groet Wouter
groet Wouter
-
wouter de k
- Newbie

beste Sander, ik begrijp ook niet helemaal wat ik nu exact moet doen cq wijzigen. Wat wordt er bedoeld met open een terminal? En als ik dat doe zie ik onderstaande
Last login: Sat Aug 24 20:24:03 on ttys000
iMac-van-wouter:~ wouterdekruif$
Waar moet ik dan die regel plaatsen met -- server?
Groet Wouter
Last login: Sat Aug 24 20:24:03 on ttys000
iMac-van-wouter:~ wouterdekruif$
Waar moet ik dan die regel plaatsen met -- server?
Groet Wouter
Re: opstarten nieuwe release verloopt niet [OSX]
Je kan ook iets anders doen:
zorg dat SABnzbd *niet* draait
zoek de file sabnzbd.ini (zie http://wiki.sabnzbd.org/faq#toc19 voor de locatie) en verwijder die file
start SABnzbd. Je moet nu de wizard krijgen.
werkt dat?
zorg dat SABnzbd *niet* draait
zoek de file sabnzbd.ini (zie http://wiki.sabnzbd.org/faq#toc19 voor de locatie) en verwijder die file
start SABnzbd. Je moet nu de wizard krijgen.
werkt dat?