sabnzb download niet meer

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
remko2000
Newbie
Newbie

sabnzb download niet meer

Post by remko2000 »

Ik gebruik Sabnzb 0.7.11 op mijn synology ds210j en dat liep als een zonnetje maar nu opeens niet meer. Nzb's worden nog wel ingeladen in de wachtrij maar downloaden start niet. Ik heb de actieve serververbinding gecheckt (test server) en dan krijg ik inderdaad een melding ' ongeldige servernaam op http://xxx.synology.me:8080).
De gegevens kloppen toch echt en bijv. via unison kan ik gewoon prima lokaal downloaden.
Het adres klopt ook want via dit zelfde adres kom ik op de site van mijn sabnzbpage. 8080 heb ik ook goed geforwarded op IP van mijn server (blijkt ook anders kom ik niet op de site sabnzb met wachtrij en derg).

Mijn servergegevens zoals ik ze heb ingevuld:
servernaam: newsreader1.eweka.nl
poort: 119
gebruikersnaam en ww goed ingevuld
verbindingen: 8
bewaartijd: 600
ssl uit

Ik heb ook al via DSM 4.2 op mijn synology de sabservice gestopt en gestart maar hielp ook niet.
wat kan dit zijn? Iemand een tip?
shypike
Administrator
Administrator

Re: sabnzb download niet meer

Post by shypike »

Je gebruikt een internet adres om SABnzbd te bereiken?
sander
Release Testers
Release Testers

Post by sander »

"ongeldige servernaam"?

Wat gebeurt er als je ipv de eweka-naam dit invult: 81.171.92.219
remko2000
Newbie
Newbie

Post by remko2000 »

thanx! het aanpassen van de ewekanaam naar 81.171.92.219 did the job. Hoe kan dit eigenlijk? Eweka verwijst in hun bevestigingsmail toch echt naar newsreader1.eweka.nl.
sander
Release Testers
Release Testers

Post by sander »

remko2000 wrote:thanx! het aanpassen van de ewekanaam naar 81.171.92.219 did the job. Hoe kan dit eigenlijk? Eweka verwijst in hun bevestigingsmail toch echt naar newsreader1.eweka.nl.
Dan is er iets mis je met "name resolving", dus het omzetten van die blabla.eweka.nl naar je IP-adres. Kan een verkeerde instelling op je synology zijn. Indien je je synology een vast IP-adres hebt gegeven (dus geen DHCP), dan moet je vaak ook de nameserver zelf instellen. Je kan daarvoor 8.8.8.8 gebruiken.
sander
Release Testers
Release Testers

Post by sander »

PS: die bewaartijd: 600 zou ik niet invullen.
remko2000
Newbie
Newbie

Post by remko2000 »

door deze aanpassing werkt echter het versturen van emails niet meer. Ik gebruik hiervoor: smtp.gmail.com:587. Hij zegt: kan geen verbinding met emailserver maken.
Post Reply