Kan geen NZB van vorig jaar downloaden

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
gritje
Newbie
Newbie

Kan geen NZB van vorig jaar downloaden

Post by gritje »

Wie kan mij helpen. Ik download al een tijdje via nieuwsgroepen en heb hier verder nooit problemen mee. Echter nu is het geval dat ik spots/nzb's wil gaan downloaden en deze niet werken en als ze al wel werken dan zitten er gemiddeld 1500 tot 2000 herstelblokken te weinig bij.

Nu dacht ik, misschien werkt een nzb van dit jaar wel, en inderdaad deze werkt wel. Dus alles van dit jaar haalt hij wel goed binnen ( heb van iedere dag een spot getest ) en alles van vorig jaar niet.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn. Misschien een instelling verkeerd?

Ik heb de nieuwste versie van sabnzbd en ik heb een betaalde server via newsgrabber die ik net voor een maandje verlengd heb.

Hopelijk kan iemand mij helpen, weet het zo ook niet namelijk.

Alvast bedankt. Groetjes
sander
Release Testers
Release Testers

Re: Kan geen NZB van vorig jaar downloaden

Post by sander »

Vragen:

- welke (betaalde) server gebruik je
- hoe oud is de post die wel en niet lukte? Je kan dat zien door in SABnzbd met je muis te zweven boven de betreffende download in de download queue
gritje
Newbie
Newbie

Post by gritje »

Newsgrabber.nl 60mb.
Die wel lukte waren van dit jaar. Wat niet lukte max 200 dagen oud. Dus dat zou gewoon moeten kunnen.
sander
Release Testers
Release Testers

Post by sander »

ze zeggen dat ze 900 dagen retentie hebben, dus dat mag het probleem niet zijn.

Tip: lees de Howto op http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=2&t=12666 en download verschillende leeftijden Ubuntu-versies ... op die manier kan je zelf de retentie bepalen.
Reden: misschien wil jij dingen downloaden die door een DMCA zijn verwijderd.
gritje
Newbie
Newbie

Post by gritje »

Dit heb ik al gedaan. Verschillende dingen, bekende films maar ook muziek of andere niet bekendere bestanden. Alles uit 2012 doet ie gewoon niet. Alles uit 2013. Echt heel vreemd.
sander
Release Testers
Release Testers

Post by sander »

Misschien heb je (per ongeluk?) in Config -> Server de Retention Time ingevuld?

Zo niet, dan zou ik dit doen:
- SABnzbd stoppen, de file sabnzbd.ini verplaatsen naar andere directory, SABnzbd starten en de wizard zo eenvoudig mogelijk invullen, en dan opnieuw proberen.
- een ander download programma proberen, bijvoorbeeld NNTPgrab of Grabit (of NZBget)
Post Reply