Beste mensen,
Graag wil ik jullie hulp vragen bij het volgende:
Ik kreeg telkens de melding bij spotlite (ik heb een macbook) dat er geen verbinding gemaakt kon worden met sunnyusenet. Ism sunnyusenet alle denkbare instellingen gecontroleerd, met geen resultaat.
Nu heb ik in het programma sabnzbd per ongeluk de poort ingesteld op poort 19 (deze poort moest ook volgens sunnyusenet ingesteld worden bij spotlite). Dit heb ik gedaan omdat sabnzbd nog steeds geen verbinding mogelijk aangaf.(je moet toch wat proberen om een verbinding te krijgen... had dat nu juist beter niet kunnen doen!)
Het probleem is nu dat ik bij het opstarten van sabnzbd telkens de volgende melding krijg:
SABnzbd.py 0.7.4
SABnzbd heeft een vrije TCP/IP poort nodig voor de interne web server.
Poort 19 op 192.168.1.12 is geprobeerd, maar het gebruikers account van SABnzbd heeft geen toestemming.
Op OSX en Linux systemen mogen standaard gebruikers alleen poorten boven 1023 gebruiken.
Start SABnzbd met een ander poort nummer.
Open een "Terminal" venster en type deze regel in (voorbeeld):
/Volumes/SABnzbd-0.7.4/OS X 10.7 (Lion)/SABnzbd.app/Contents/MacOS/SABnzbd --server 192.168.1.12:1024
Als je dit bericht weer krijgt, probeer dan een ander nummer.
Programma is niet opgestart!
het probleem is nu dat ik sabnzbd niet meer opgestart krijg om de poort te wijzigen! wie kan mij hierbij helpen?
Ik heb al geprobeerd om alles opnieuw te installeren dit zonder resultaat.
Daarnaast blijft ook nog het probleem dat alles volgens sunnyusenet in spotlite goed staat, maar sabnzbd telkens de foutmelding geen verbindingen mogelijk weergeeft.
Hartelijk dank,
met vriendelijke groet,
remco
poort gewijzigd, nu start sabnzbd niet meer op, help!!
Re: poort gewijzigd, nu start sabnzbd niet meer op, help!!
Spotlite? Heeft dat SABnzbd onder de motorkap? Zo ja, dan ga ik niet helpen ... echt te complex.
Nou ... toch een tip: vind sabnzbd.ini (hij staat in een verborgen folder), verwijder die file, en start SABnzbd
Nou ... toch een tip: vind sabnzbd.ini (hij staat in een verborgen folder), verwijder die file, en start SABnzbd
hallo sander,
Ik gebruik spotlite alleen maar als zoekmachine en omdat ik niet aangemeld daar kon worden heb ik de poort gewijzigd in sabnzbd.
sabnzbd start nu niet meer op (hij staat nu op poort 19) en geeft telkens de melding zoals in vorige post.
Mijn vraag is alleen hoe ik weer toegang krijg tot sabnzbd om die poort weer goed te zetten (op welke poort moet hij trouwens?)
Ik heb geporbeerd dat .ini file te vinden, maar kan hem nergens vinden....
help!
Wel bedankt toch voor het meedenken
Ik gebruik spotlite alleen maar als zoekmachine en omdat ik niet aangemeld daar kon worden heb ik de poort gewijzigd in sabnzbd.
sabnzbd start nu niet meer op (hij staat nu op poort 19) en geeft telkens de melding zoals in vorige post.
Mijn vraag is alleen hoe ik weer toegang krijg tot sabnzbd om die poort weer goed te zetten (op welke poort moet hij trouwens?)
Ik heb geporbeerd dat .ini file te vinden, maar kan hem nergens vinden....
help!
Wel bedankt toch voor het meedenken
Als je sabnzbd.ini vindt en verwijdert, dan is SABnzbd weer helemaal fris en kan je een nieuwe poort instellen in de wizard.
Locatie van sabnzbd.ini: http://wiki.sabnzbd.org/faq#toc19
... maar ... zeker voor OSX en OSX gebruikers blijkt het een hele klus om die locatie te vinden. Verborgen folder etc.
Locatie van sabnzbd.ini: http://wiki.sabnzbd.org/faq#toc19
... maar ... zeker voor OSX en OSX gebruikers blijkt het een hele klus om die locatie te vinden. Verborgen folder etc.
hallo sander,
Ik heb met het programma tinkertool de verborgen bestanden op mn mac zichtbaar gemaakt, maar kan via de link die je geplaatst heb nog steeds niet het ini bestand zichtbaar maken, sterker nog in de map library, app support is helemaal geen map sabnzbd zichtbaar en dit wel terwijl ik sabnzbd kan vinden via programma;s. Het staat er dus wel op....
gr remco
Ik heb met het programma tinkertool de verborgen bestanden op mn mac zichtbaar gemaakt, maar kan via de link die je geplaatst heb nog steeds niet het ini bestand zichtbaar maken, sterker nog in de map library, app support is helemaal geen map sabnzbd zichtbaar en dit wel terwijl ik sabnzbd kan vinden via programma;s. Het staat er dus wel op....
gr remco
Tja. Zoals gezegd: dat blijkt erg moeilijk op OSX en/of voor OSX gebruikers. Ik heb geen OSX, dan kan je niet verder helpen.
Tip: zoek even op dit forum: OSX-gebruikers hebben gemiddeld 7 - 10 heen-en-weer posts nodig en dan vinden ze die file: hidden, spatie in de naam, en in de correcte user-home-directory. Lastig.
Anecdote: ik heb ook nog wel eens een OSX-gebruiker geholpen die gelijk zei "OSX heeft geen ini-files", en toen weigerde te zoeken. Hahaha.
Tip: zoek even op dit forum: OSX-gebruikers hebben gemiddeld 7 - 10 heen-en-weer posts nodig en dan vinden ze die file: hidden, spatie in de naam, en in de correcte user-home-directory. Lastig.
Anecdote: ik heb ook nog wel eens een OSX-gebruiker geholpen die gelijk zei "OSX heeft geen ini-files", en toen weigerde te zoeken. Hahaha.
bedankt in ieder geval voor je hulp, ik ga verder zoeken op het forum (ik had al rondgekeken trouwens)
gr remco
gr remco