Sabnzb en IPad
-
Marcelklim
- Newbie

Sabnzb en IPad
Op mijn server draait sabnzb. Deze kan ik altijd via mijn iPad benaderen. In het verleden zocht ik een nzb op en dan kopieerde ik de link via Dropbox in sabnzb. Sinds een tijdje werkt dit niet meer en geeft hij aan dat Url ophalen mislukt is en dat het een onbruikbare nzb is. Indien ik dit echter doe via mijn vaste computer werkt het wel. Iemand een idee? Ik heb op de iPad ook het programma mynzb en daar hetzelfde probleem, idem dito voor Synods
Re: Sabnzb en IPad
Hoezo "url ophalen mislukt"?
Dat is geen foutmelding van SABnzbd als je NZB files via een Dropbox folder aanbiedt.
Hoe download je dan die NZB files?
Dat is geen foutmelding van SABnzbd als je NZB files via een Dropbox folder aanbiedt.
Hoe download je dan die NZB files?
-
Marcelklim
- Newbie

Staat er toch echt, Url ophalen mislukt; Onbruikbaar nzb bestand. Als ik via ftd word eist zoek kam ik op dat moment op de button nzb drukken. iPad vraagt hoe ik dat wil openen en de optie Dropbox verschijnt, klik op ja, kom in Dropbox terecht, klik op uploaden en nzb wordt geuploaded. In Dropbox kan ik daarna op dit bestand gaan staan en rechtsboven staat een schakeltje, als ik daarop druk heb ik de optie copy link to clipboard. Als ik dat heb gedaan kan ik naar sabnzb en daar Ga ik naar wissel nzb toepassen En plak ik de url in sabnzb. Eerdergenoemd dit goed, echter dit werkt niet meer, iemand een oplossing of een andere idee om tot hetzelfde resultaat te komen vanaf de iPad?
Hoe ziet zo'n URL er dan uit? (Stuur maar via een PM).
SABnzbd wordt niet getest met DropBox URLs.
Ik ging er van uit dat op het systeem waar SABnzbd draait, ook Dropbox draait
en dat SABnzbd "bewaakte folder" dan in de Dropbox folder zit.
SABnzbd wordt niet getest met DropBox URLs.
Ik ging er van uit dat op het systeem waar SABnzbd draait, ook Dropbox draait
en dat SABnzbd "bewaakte folder" dan in de Dropbox folder zit.
-
Marcelklim
- Newbie

Hoe doe ik het laatste. Ik heb dus een Dropbox account en een nzb map, hoe zorg ik er nu voor dat sabnzb op in server de nzb map in Dropbox bewaakt, hoe link ik dit dus. Inmiddels heb ik getracht de nieuwe versie van sabnzb op mij. Server te installeren(gelukt), maar het probleem is niet opgelost. Sabnzb draait dus niet op in computer.
Als je Dropbox niet op de server installeert, gaat het niet lukken.
-
Marcelklim
- Newbie

Is het mogelijk om Dropbox op de server te installeren?
Als je server ondersteund wordt.
Kijk maar eens bij Dropbox.
Ubuntu in ieder geval wel.
Kijk maar eens bij Dropbox.
Ubuntu in ieder geval wel.
ik gebruik de app sabcommand.
Werkt super zodra je een nzb download stuurd hij hem meteen door naar sabnzb.
Dus geen moeilijk gedoe met dropbox of dergelijke.
Misschien heb je er wat aan.
Groet
Werkt super zodra je een nzb download stuurd hij hem meteen door naar sabnzb.
Dus geen moeilijk gedoe met dropbox of dergelijke.
Misschien heb je er wat aan.
Groet
-
Marcelklim
- Newbie

Ga ik proberen bedankt voor de tip.
Inmiddels het probleem deels kunnen oplossen. Vroeguh kon ik de nzb bestanden via Dropbox uploaden naar mijn server. Dit lukt niet meer, via Mynzb lukte dit nu wel. Oorspronkelijk niet, maar nadat ik sabnzb+ had verwijdert van mijn server en daarna de laatste versie weer had geïnstalleerd, daarna de api key vanuit sabnzb had gekopieerd, en weer in mynzb gekopieerd en via het programma mynzb gezocht via nzbmatrix lukte het wel weer. In het programma mynzb heb ik de api key van nzbmatrix ingevoerd. Hierna lukt het dus wel weer. Bedankt voor de hulp bij het probleem, heeft mij goed op weg geholpen.
Inmiddels het probleem deels kunnen oplossen. Vroeguh kon ik de nzb bestanden via Dropbox uploaden naar mijn server. Dit lukt niet meer, via Mynzb lukte dit nu wel. Oorspronkelijk niet, maar nadat ik sabnzb+ had verwijdert van mijn server en daarna de laatste versie weer had geïnstalleerd, daarna de api key vanuit sabnzb had gekopieerd, en weer in mynzb gekopieerd en via het programma mynzb gezocht via nzbmatrix lukte het wel weer. In het programma mynzb heb ik de api key van nzbmatrix ingevoerd. Hierna lukt het dus wel weer. Bedankt voor de hulp bij het probleem, heeft mij goed op weg geholpen.