foutmelding

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
zwartje71
Newbie
Newbie

foutmelding

Post by zwartje71 »

Hoi,

Sinds een jaar maak ik gebruik van jullie programma, maar af en toe krijg ik de foutmelding 'Cannot connect to server [ [502No accountsharing.]]' en kan ik niks meer dowloaden. Ik kan de melding wegklikken, en er lijkt dan voor even weer een verbinding te zijn, maar vervolgens zie je de snelheid weer terug lopen en stopt het programma er weer mee.

Als ik het programma volledig verwijder en vervolgens weer installeer, werkt alles weer perfect, maar dat is niet de meest gemakkelijke manier :'(

Met vriendelijke groet,
Marja
Last edited by zwartje71 on February 21st, 2012, 2:00 pm, edited 1 time in total.
shypike
Administrator
Administrator

Re: foutmelding

Post by shypike »

"No accountsharing".
Of iemand gebruikt ook jouw account of je krijgt vaak een nieuw IP adres van je internet provider.
Het deinstalleren/installeren heeft geen invloed.
Het gaat er om dat je een tijdje wacht totdat de Usenet server doorheeft
dan je een ander IP adres hebt.
Het gaat om het IP adres van je internet modem.
zwartje71
Newbie
Newbie

Post by zwartje71 »

en hoe lang is 'een tijdje' ? Als ik het goed begrijp hoef ik dus verder geen actie te ondernemen, maar gaat het uit zichzelf weer werken?
shypike
Administrator
Administrator

Post by shypike »

Als het goed is wel.
SABnzbd hoort de server in zo'n geval 10 minuten te negeren.
Ik weet alleen niet of deze, wat rare foutmedling, ook herkend wordt als een "account sharing" probleem.
Zo niet, dan zal vaker opnieuw geprobeerd worden met misschien de situatie dat de server blijft zeuren.
Kijk gewoon is of SABnzbd hier weer vanzelf uitkomt.
Zo niet, laat dat dan weten.
Welke Usenet provider is het?
zwartje71
Newbie
Newbie

Post by zwartje71 »

XSnews van XMSnet.
Ik wacht al vanaf ongeveer 6 uur, maar het lost niks op
sander
Release Testers
Release Testers

Post by sander »

zwartje71 wrote:XSnews van XMSnet.
Ik wacht al vanaf ongeveer 6 uur, maar het lost niks op
Maar de belangrijkste vraag: deel je je account met iemand anders? Of eigenlijk: wordt het account op verschillende Internet-aansluitingen gebruikt? Dus bijvoorbeeld bij jou thuis, maar ook bij een vriend, bij familie, op school, op werk, ... Dat kan dus iemand anders doen, maar jij kan het ook zelf veroorzaken.

Om (bedoelde of onbedoelde) acount sharing ook uit te sluiten kan je bij je newsprovider je password resetten/veranderen en op dan op SABnzbd instellen. Want mochten er dan nog andere gebruikers van je account zijn, dan zijn die vanaf dat moment geblokkeerd, en is er geen account-sharing meer mogelijk.

Nog een optie: er is geen account-sharing, maar de newsserver bedoelt eigenlijk "teveel connecties". Dus: hoeveel connecties heb je ingesteld in SABnzbd?
Post Reply