Hallo ik hoop dat iemand me hier ff te raad wil staan.
Ik heb zowel een PlayonHD staan als een Vortexbox (voor m'n muziek)
Sabnzbd draait op m'n synology en ik zou graag mijn download map zo instellen dat gedownloade muziek en films automatisch op het juiste apparaat terecht komen. Anders moet ik na afloop alles over en weer kopiëren en dat duurt soms nogal een tijdje.
Nu weet ik dat je standaard categorieën kunt toewijzen in Sabnzbd, maar in geval van mijn NAS komt alle content dan in volume1\ terecht.
Als ik de hoofd locatie verander in bijv: \\Vortexbox\\files\music dan beland alles in /usr/local/var/sabnzbd/\\vortexbox\\files\music\flac/\\vortexbox\\files\music\. Heb ik overigens geen idee hoe ik het ooit (via putty) hier weer uit kan halen, maar dat terzijde.
Is er een manier om wel ergens in het netwerk een mapje op te geven of kan dat in mijn geval van een Synology niet?
Alvast dank voor een reactie.
Koen
Download naar Mediaserver
Re: Download naar Mediaserver
Kan je het niet doen met een post-processing script (zie http://wiki.sabnzbd.org/user-scripts).
Je zou twee script kunnen maken:
kopieer-naar-playon.sh
kopieer-naar-vortex.sh
Of misschien wel één script dat zelf uitvindt of het muziek is, of niet.
Je zou twee script kunnen maken:
kopieer-naar-playon.sh
kopieer-naar-vortex.sh
Of misschien wel één script dat zelf uitvindt of het muziek is, of niet.
Ok zou misschien kunnen, maar ik niet zo snel leze/vinden waar ik zo'n script in moet voeren.
Vervolgens, hoe ziet zo'n script er dan uit? Hetgeen jij schrijft zal toch niet voldoende zijn denk ik?
Weet je ook hoe ik de muziek die naar de verkeerde locatie is gebracht (zie 1e bericht) handmatig kan kopieren?
Vervolgens, hoe ziet zo'n script er dan uit? Hetgeen jij schrijft zal toch niet voldoende zijn denk ik?
Weet je ook hoe ik de muziek die naar de verkeerde locatie is gebracht (zie 1e bericht) handmatig kan kopieren?
Hier op het forum staan her en der instructies en voorbeelden. Je moet dat toch zelf regelen (tenzij er iets kant-en-klaar is), en daarvoor moet je toch wat begrip hebben van "copy" en "del", of "cp" en 'rm" en "mv".
Niet zo moeilijk; even een voorbeeld-script op het forum opzoeken, en je erin verdiepen.
Niet zo moeilijk; even een voorbeeld-script op het forum opzoeken, en je erin verdiepen.
O.K. ik heb m'n best gedaan en gelezen en gegoogled, maar vind het toch pittig allemaal.
Volgens mij moet ik het volgende doen.
Een tekstbestand maken en er het volgende in zetten:
#!/bin/bash
cp $1 /192.168.178.16/files/music/flac
Volgens mij zorgt dit ervoor dat alles dat gedownload wordt door Sabnzbd direct gekopieerd wordt naar mijn vortexbox met IP 192.168.178.16??
Ik weet waar ik dit bestand moet zetten, maar als wel formaat moet ik het opslaan. Dat kan ik echt nergens vinden.
Volgens mij moet ik het volgende doen.
Een tekstbestand maken en er het volgende in zetten:
#!/bin/bash
cp $1 /192.168.178.16/files/music/flac
Volgens mij zorgt dit ervoor dat alles dat gedownload wordt door Sabnzbd direct gekopieerd wordt naar mijn vortexbox met IP 192.168.178.16??
Ik weet waar ik dit bestand moet zetten, maar als wel formaat moet ik het opslaan. Dat kan ik echt nergens vinden.
Ik denk niet dat cp kan omgaan met IP-adressen, maar: heb je ingelogd op de Synology en handmatig een cp actie uitgeprobeerd naar je playon of vortex? Kan de Synology eigenlijk wel de drives van de playon en vortex zien en bewerken? Dat lijkt me de eerste stap om uit te zoeken.
Nog even checken: de playon en de vortex hebben allebei een eigen harddisk ingebouwd, en je wil dat de files op die harddisks terecht komen? Dus je wil NIET dat de Playon of Vortex een share van de Synology mounten, en daarvan spelen? Als je dat laatste wil, dan zou het intern in de Synology eenvoudiger zijn; dan hoef je de download binnen de Synology alleen maar een andere directoy op de Synology-schijf te verplaatsen (met 'mv').
Nog even checken: de playon en de vortex hebben allebei een eigen harddisk ingebouwd, en je wil dat de files op die harddisks terecht komen? Dus je wil NIET dat de Playon of Vortex een share van de Synology mounten, en daarvan spelen? Als je dat laatste wil, dan zou het intern in de Synology eenvoudiger zijn; dan hoef je de download binnen de Synology alleen maar een andere directoy op de Synology-schijf te verplaatsen (met 'mv').
Ik dus het eerste. Dus de bestanden naar de HD van playon of vortex verplaatsen. Het eerste wat je beschrijft zou ik inderdaad als 1e uit moeten zoeken. Op dit moment kan ik in de interface van Synology NIET de drives zien, maar misschien dat ik dit wel in Putty kan dmv een unix commando?
Sorry dat ik zo'n ongelooflijke Noob ben op dit gebied. Ben ondertussen met een Unix toturial bezig om e.e.a. wat beter te snappen ;-)
Sorry dat ik zo'n ongelooflijke Noob ben op dit gebied. Ben ondertussen met een Unix toturial bezig om e.e.a. wat beter te snappen ;-)
P.s. ik kan het ipadres wel pingen. Weet niet of dat er toe doet, maar ok.
Dat is een mooie start, maar het gaat om de 'share'...Koensk wrote:P.s. ik kan het ipadres wel pingen. Weet niet of dat er toe doet, maar ok.