Sabnzbd proces sluit af
Sabnzbd proces sluit af
Al meer dan een jaar gebruik ik SABnzdb maar sinds 2 weken heb ik het volgende probleem, het proces sluit iedere keer af na ca. 15 minuten, de pagina in de browser blijft openstaan maar het proces is niet meer te zien in de lijst. Sab kan dan wel gewoon opnieuw opgestart worden en draait dan weer ca. 15 minuten maar sluit dan weer af. Ik heb al van alles geprobeerd, verschillende webbrowsers, Opera , Firefox, Google Chorme, IE maar bij alle browsers blijft dit probleem optreden. De firewall heb ik al uitgeschakeld maar ook dat hielp niet. Sabnzbd de nieuwste versie gedownload maar het probleem is nog niet opgelost. Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?
Re: Sabnzbd proces sluit af
SABnzbd op de Status pagina op "Debug" logging instellen.
Wachten tot ie stopt.
Het einde van de log file bekijken.
Windows XP/2003 c:\documents and settings\user\local data\application data\sabnzbd\logs\sabnzbd.log
Windows Vista or 7 c:\Users\user\AppData\Local\sabnzbd\logs\sabnzbd.log
Wachten tot ie stopt.
Het einde van de log file bekijken.
Windows XP/2003 c:\documents and settings\user\local data\application data\sabnzbd\logs\sabnzbd.log
Windows Vista or 7 c:\Users\user\AppData\Local\sabnzbd\logs\sabnzbd.log
Onderstaande de drie laatste regels uit het log bestand, ik zie eigenlijk niets vreemds.
2011-11-18 18:05:25,901::DEBUG::[misc:736] Moving. Old path:C:\Users\*************\Documents\downloads\incomplete\CSI S12E08 720p WEB DL DD5 1 H264 NFHD\CSI.S12E08.720p.WEB-DL.DD5.1.H264-NFHD.srr new path:C:\Users\**********\Documents\downloads\complete\_UNPACK_CSI S12E08 720p WEB DL DD5 1 H264 NFHD\CSI.S12E08.720p.WEB-DL.DD5.1.H264-NFHD.srr unique?:False
2011-11-18 18:05:25,970::DEBUG::[decoder:92] Decoding <Article: **************************, bytes=396914, partnum=130, art_id=None>
2011-11-18 18:05:25,970::DEBUG::[nzbstuff:201] Finishing import on Criminal.Minds.S07E08.720p.WEB-DL.DD5.1.H264-NFHD.part10.rar
Wat mij wel opvalt is dat het geheugengebruik door SABnzbd wel erg hoog oploopt, tot wel 880.000kb, kan daar de oorzaak niet zitten?
2011-11-18 18:05:25,901::DEBUG::[misc:736] Moving. Old path:C:\Users\*************\Documents\downloads\incomplete\CSI S12E08 720p WEB DL DD5 1 H264 NFHD\CSI.S12E08.720p.WEB-DL.DD5.1.H264-NFHD.srr new path:C:\Users\**********\Documents\downloads\complete\_UNPACK_CSI S12E08 720p WEB DL DD5 1 H264 NFHD\CSI.S12E08.720p.WEB-DL.DD5.1.H264-NFHD.srr unique?:False
2011-11-18 18:05:25,970::DEBUG::[decoder:92] Decoding <Article: **************************, bytes=396914, partnum=130, art_id=None>
2011-11-18 18:05:25,970::DEBUG::[nzbstuff:201] Finishing import on Criminal.Minds.S07E08.720p.WEB-DL.DD5.1.H264-NFHD.part10.rar
Wat mij wel opvalt is dat het geheugengebruik door SABnzbd wel erg hoog oploopt, tot wel 880.000kb, kan daar de oorzaak niet zitten?
Inderdaad niets vreemds.
Als je een artikel cache kan het geheugengebruik oplopen.
Wat heb je ingesteld? -1 betekent onbeperkt en dat kan onder sommige omstandigheden
het geheugengebruik nogal laten oplopen.
300M instellen is meer dan genoeg.
Je gebruikt overigens een wat vreemde notatie. Wat is 880.000kb volgens jou?
880 Mbyte?
Als je een artikel cache kan het geheugengebruik oplopen.
Wat heb je ingesteld? -1 betekent onbeperkt en dat kan onder sommige omstandigheden
het geheugengebruik nogal laten oplopen.
300M instellen is meer dan genoeg.
Je gebruikt overigens een wat vreemde notatie. Wat is 880.000kb volgens jou?
880 Mbyte?
Staat "sabnzbd.exe" not wel in het windows-taak/proces-ovezicht?
Zo niet, dan draait SAB inderdaad echt niet meer. Dan zou ik het volgende doen: een CMD-box openen (Start -> 'CMD' intypen, en dan krijg je zo'n zwarte terminal), dan naar C:\program files \ sabnzbd\ (even zoeken wat de naam precies is), en dan sabnzbd-console.exe starten.
Mocht sabnzbd echt crashen, dan zie je dat in de CMD-box (niet in de log-file). Die output moet je hier posten.
Zo niet, dan draait SAB inderdaad echt niet meer. Dan zou ik het volgende doen: een CMD-box openen (Start -> 'CMD' intypen, en dan krijg je zo'n zwarte terminal), dan naar C:\program files \ sabnzbd\ (even zoeken wat de naam precies is), en dan sabnzbd-console.exe starten.
Mocht sabnzbd echt crashen, dan zie je dat in de CMD-box (niet in de log-file). Die output moet je hier posten.
Sorry voor de late reacties, maar ik had wat andere problemen.
@shypike: ik had in dit vak helemaal niks ingesteld, ik heb geprobeerd om 300M in te stellen maar dat had geen effect, ik heb de notatie uit het taakbeheer venster overgenomen, volgens mij is het dus idd 800 MByte
@Sander: sabnzbd.exe is dan weg uit het taak/procesoverzicht. Ik heb geprobeerd om sabnzbd op te starten via de commandbox, maar dat lukt niet, windows herkent het pad niet, zie onderstaande melding:
C:\Program Files (x86)\SABnzbd\sabnzbd.exe
C:\Program wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand
@shypike: ik had in dit vak helemaal niks ingesteld, ik heb geprobeerd om 300M in te stellen maar dat had geen effect, ik heb de notatie uit het taakbeheer venster overgenomen, volgens mij is het dus idd 800 MByte
@Sander: sabnzbd.exe is dan weg uit het taak/procesoverzicht. Ik heb geprobeerd om sabnzbd op te starten via de commandbox, maar dat lukt niet, windows herkent het pad niet, zie onderstaande melding:
C:\Program Files (x86)\SABnzbd\sabnzbd.exe
C:\Program wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand
Je vergeet de aanhalingstekens!
"C:\Program Files (x86)\SABnzbd\sabnzbd.exe"
"C:\Program Files (x86)\SABnzbd\sabnzbd.exe"
Dank je met de aanhalingstekens is het nu gelukt, ben nu aan het wachten tot sabnzbd weer af sluit.
Via de cmd box heb ik nu SABnzbd opgestart, ik heb het proces gevolgt in het taakbeheer venster. Het geheugen gebruik loopt eerst op tot 850.000 kB en zakt dan terug naar 29.000 kB om vervolgens weer op te lopen tot 750.000 kB en dan is het proces ineens uit de lijst verdwenen. In de CMD box verschijnt geen melding. In het totaal duurt dat ongeveer een kwartier, ik download met een snelheid van ca. 1.0 MB/Sec.
Al eerder heb ik gemerkt dat als ik pauzeer en direct weer hervat het geheugengebruik ook terug loopt en dan het proces niet afgesloten wordt.
Al eerder heb ik gemerkt dat als ik pauzeer en direct weer hervat het geheugengebruik ook terug loopt en dan het proces niet afgesloten wordt.
Om welke Windows versie gaat het? Windows 7?
Welke firewall?
Hoeveel geheugen heeft je systeem?
Hoeveel artikel cache heb je ingesteld in Config->General?
Welke firewall?
Hoeveel geheugen heeft je systeem?
Hoeveel artikel cache heb je ingesteld in Config->General?
Windows 7 Home Premium 64-bit
De firewall is van McAfee, ik heb al een keer de firewaal uitgeschakeld maar dat maakte geen verschil.
4 GB geheugen
de artikel buffer grootte staat ingesteld op 300M
De firewall is van McAfee, ik heb al een keer de firewaal uitgeschakeld maar dat maakte geen verschil.
4 GB geheugen
de artikel buffer grootte staat ingesteld op 300M
Mogelijk is dit de oorzaak (uit onze ISSUES.txt) file:
- A bug in Windows 7 may cause severe memory leaks when you use SABnzbd in
combination with some virus scanners and firewalls.
Install this hotfix:
Description: http://support.microsoft.com/kb/979223/en-us
Download location: http://support.microsoft.com/hotfix/KBH ... kbln=en-us
De hotfix heb ik geinstalleerd, maar het lijkt geen verschil uit te maken, het geheugengebruik liep nu op tot ca. 1.2Gb waarna sabnzbd weer uitviel.
Tja, ik zou zeggen: de-installeer de McAfee firewall om het zeker te weten.
Uitschakelen is waarschijnlijk niet genoeg.
Je kunt evt. nog eens proberen met de cache op 0.
Als dat ook niet helpt, moet er toch echt iets buiten SABnzbd de oorzaak zijn.
Of op zijn minst mede oorzaak.
Uitschakelen is waarschijnlijk niet genoeg.
Je kunt evt. nog eens proberen met de cache op 0.
Als dat ook niet helpt, moet er toch echt iets buiten SABnzbd de oorzaak zijn.
Of op zijn minst mede oorzaak.
ik heb alles geprobeerd wat je genoemd hebt, het probleem is er nog steeds. In ieder geval bedankt voor je hulp!