Ik loop al een tijd tegen een "probleem" aan. Een luxeprobleem, maar niet minder storend.
Ik heb een 120 Mbps Ziggo abonnement. Deze 120 Mbps haal ik met vrijwel alles, maar als ik Sab gebruik fluctueert mijn snelheid enorm.
De 120 Mbps zie ik gehaald worden in mijn router (vind ik een betere meting dan wat Sab zelf aangeeft), maar een om de 2 seconden zakt het in naar 0 om direct weer naar 100 tot 120 te springen. Etc. etc.
Ik kan spelen met SSL, connecties, artikel cache en ga zo maar door: het baat niet. Ter info: ik haal met Newsleecher wel continu 14 MB/sec dus 120 Mbps. Ik heb dit programma zelfs gekocht, maar miste Sab toch teveel...jaja.
Mijn specs:
- Netgear WNDR3700 met DD-WRT
- Ziggo 120 Mbps met Supernews (EU) als nieuwsprovider
- AMD Phenom II x4
- Server 2008 R2 x64
- 8GB RAM
- C: 120 GB SSD Corsair (Sab staat hierop geïnstalleerd) D: 1000 GB Samsung F1 (Sab pakt uiteindelijk naar deze disk uit) en E: 1000GB Samsung F3 (hierop download Sab initeel!)
- Artikel cache geprobeerd van 50M tot 512M, geen verschil
- laatste Sab versie
- Intel dual Gigabit PCI express
Performance van het systeem is verder prima als Sab bezig is. De disk que length is prima en nergens zijn performance problemen waar te nemen. Ik heb denk ik alles al geprobeerd, maar als jullie nog ideeen hebben? Zal ongetwijfeld al zaken gedaan hebben die ik nu vergeten ben te melden, maar dat zien we vanzelf dan