Download limiet

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
Cavery
Newbie
Newbie

Download limiet

Post by Cavery »

Hallo,

Sindskort gaat SabNZBd niet sneller dan 1.1MB qua downloadsnelheid terwijl ik geen limiet heb ingesteld. Ik had hiervoor altijd een snelheid tussen de 4.5MB en de 5.0MB. Een PC boven haalt deze snelheid alsnog, terwijl bij mij het echt niet sneller gaat dan 1.1MB. De connecties en server instellingen zijn bij beide computers hetzelfde.

Where did it go wrong?
sander
Release Testers
Release Testers

Re: Download limiet

Post by sander »

En wat haalt die PC 'beneden' op http://speedtest.net/ ?
Cavery
Newbie
Newbie

Post by Cavery »

Die PC 'beneden' haalt dit volgens Speedtest.com:
Image
sander
Release Testers
Release Testers

Post by sander »

Cavery wrote:Die PC 'beneden' haalt dit volgens Speedtest.com:
Image
Dan klopt het dus: jouw beneden-PC haalt 9.5 Mbps op Speedtest. SABnzbd meldt zijn snelheid in megaBYTE, en dat is in jouw geval 1.1 MB/s. Tussen Mpbs en MB/s zit ongeveer een factor 10 (8 bits per byte, plus overhead tussen network layer en application layer).

Haalt je boven-PC meer snelheid op speedtest.net? Zo ja: hoe zijn de PCs aangesloten: draadloos of bedraad.
Cavery
Newbie
Newbie

Post by Cavery »

Het probleem is verholpen! Het lag aan de netwerkhub waarop mijn computer was aangesloten; daar was blijkbaar iets (?) mee mis. Ik kwam hier achter toen ik voor de gein eens een andere netwerkhub gebruikte, waarbij ik wel de oude, vertrouwde 40,65Mb/s haalde bij Speedtest.
Post Reply