Foute bestandslocatie?

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
dirkkk
Newbie
Newbie

Foute bestandslocatie?

Post by dirkkk »

Een half jaar lang de Sabnzbdplus van Merty op een Synology 211+ draaien, maar vorige week hield Sabnzbd er mee op.
Kon er geen reden voor bedenken. Heb een nieuwe versie (6.5-1 plus Phyton) geïnstalleerd. Ging allemaal prima, maar hij weigert de bestandslocatie te maken.
Krijg de volgende error: 2011-07-29 19:51:52,724 FOUT: Kan map /volume1/downloads/incomplete niet aanmaken.
Wat zie ik over het hoofd, heeft het met de locatie van de bestanden te maken, iemand suggesties?

dirkkk
Newbie

shypike
Administrator
Administrator

Re: Foute bestandslocatie?

Post by shypike »

Bestaat /volume1/downloads/incomplete al?
Of bestaat dat ding al als file?
dirkkk
Newbie
Newbie

Post by dirkkk »

Ik begrijp je vragen niet helemaal:
de vraag of /volume1/downl........ al bestaat: ja die bestaat
je tweede vraag betreffende dat ding als file, begrijp ik niet. Wat bedoel je met "ding"?
shypike
Administrator
Administrator

Post by shypike »

Een folder en een bestand kunnen dezelfde naam hebben.
Als er al een bestand /volume1/downloads/incomplete bestaat dan kun je niet een
folder met dezelfde naam aanmaken.
Check verder de toegangsrechten van /volume1/downloads
dirkkk
Newbie
Newbie

Post by dirkkk »

Beste Shypike, je hebt gelijk, het zat hem in de dubbele bestandsnaam. Toegangsrechten had ik al gechecked. Bedankt voor je oplossing!
wouto82
Newbie
Newbie

Post by wouto82 »

2012-07-20 09:27:43,606::INFO::[misc:331] download_dir directory: /volume1/downloads/incomplete does not exist, try to create it
2012-07-20 09:27:43,609::ERROR::[misc:333] Kan map /volume1/downloads/incomplete niet aanmaken
2012-07-20 09:27:43,611::INFO::[misc:331] download_dir directory: /volume1/downloads/incomplete does not exist, try to create it
2012-07-20 09:27:43,613::ERROR::[misc:333] Kan map /volume1/downloads/incomplete niet aanmaken

[img]/Users/woutoos/Desktop/Screen%20Sh ... .png[/img]

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik kan de map niet vinden. Ik heb het via terminal geprobeerd (ingelogd als root) en geprobeerd met: cd /volume1, dan krijg ik "no such file or directory" en als ik via Finder (mac os X) naar mijn diskstation ga (dat is volume 1 volgens mij?) dan staat daar geen map die "downloads" heet. Ik heb geprobeerd een screenshot toe te voegen, maar vlgs mij is dat niet gelukt..

Kan iemand mij helpen??? Ik had gisteren ook al problemen toen ik transmission probeerde te installeren, waarschijnlijk door hetzelfde probleem, nl. dat de map al bestaat...

alvast dank van een noob!

EDIT: Ik lees nu eigenlijk pas dat hij juist zegt dat de map nog niet bestaat, maar dat hij hem niet kan aanmaken.. Dat zal waarschijnlijk iets met rechten te maken hebben?? Waar kan ik de rechten aanpassen op mijn synology 212+ DSM 4.0?? (heb wel in control panel gekeken, maar ben vrij nieuw met dit hele gebeuren en geen idee waar ik moet kijken...)
wouto82
Newbie
Newbie

Post by wouto82 »

Oke, dit pakket had ik van http://synopkg.superzebulon.org/spkrepo/packages

Ik heb daarna alles uninstalled via DSM en herstart, en vanaf deze locatie http://packages.synocommunity.com alles opnieuw geprobeerd te installeren (ik zag dat bv Python een nieuwere versie was).

Python installeren gaat prima, alhoewel er bij status: not available in rood staat. Maar ik heb op andere fora gevonden dat dit normaal is.. (?)

Couchpotato server kan ik ook zonder problemen installeren.

Maar als ik SAPNZBd installeer krijg ik het volgende: Hij download alles. Dan een pop up met welke download map ik wil (ik heb verschillende mappen geprobeerd) dan een scherm met confirm settings en als ik dan op apply druk krijg ik een pop up met: Failed to install the package

Weet iemand hier een oplossing voor?

Weet iemand hoe ik (op MAC os X lion) in de mappen kan komen waar al deze programma's geïnstalleerd staan?? Dan kan ik misschien handmatig alles verwijderen en het weer helemaal opnieuw proberen...
Post Reply