news sewrver kpm

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
ahpenz
Newbie
Newbie

news sewrver kpm

Post by ahpenz »

Na het installeren van de versie 0.6.5 krijg ik geen verbinding meer tot de server van kpn  onder news.kpn.nl

Waar moet er iets anders ingesteld worden?
sander
Release Testers
Release Testers

Re: news sewrver kpm

Post by sander »

ahpenz wrote: Na het installeren van de versie 0.6.5 krijg ik geen verbinding meer tot de server van kpn  onder news.kpn.nl

Waar moet er iets anders ingesteld worden?
Wat voor melding krijg je dan?
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
wimstoffels
Newbie
Newbie

Post by wimstoffels »

hallo, ik heb hetzelfde probleem. De foutmelding is:Kan geen verbinding maken met server news.kpn.nl:119[400 news.kpn.nl: idle timeout.]
deze melding kwam plotseling, nadat ik sabnzb weer opstartte.
sander
Release Testers
Release Testers

Post by sander »

wimstoffels wrote: hallo, ik heb hetzelfde probleem. De foutmelding is:Kan geen verbinding maken met server news.kpn.nl:119[400 news.kpn.nl: idle timeout.]
deze melding kwam plotseling, nadat ik sabnzb weer opstartte.
Kan je nova.planet.nl (dezelfde server, andere naam) toevoegen met 1 connectie? Lukt die verbinding wel?

En hoeveel connecties heb je staan voor news.kpn.nl?
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
wimstoffels
Newbie
Newbie

Post by wimstoffels »

ik heb nova.planet.nl toegevoegd met 1 connectie. Ook heb ik hier weer poort, naam en ww ingevuld.
Bij news.kpn.nl heb ik 3 connecties.
Hij geeft nog steeds dezelfde melding. En dus geen verbinding.
shypike
Administrator
Administrator

Post by shypike »

Heb je een telnet programma, of Putty?

telnet news.kpn.nl 119

Als je niet op z'n minst een signon van de server krijgt, dan doet ie het gewoon niet.
wimstoffels
Newbie
Newbie

Post by wimstoffels »

Nu gaat het mij te snel,  telnet programma, of Putty???? Signon van de server?
Tot voor enkele dagen heeft hij het gewoon gedaan. Toen plotseling niet meer. Ook niet na passwrd en gebruikersnaam opnieuw in te vullen.
sander
Release Testers
Release Testers

Post by sander »

wimstoffels wrote: ik heb nova.planet.nl toegevoegd met 1 connectie. Ook heb ik hier weer poort, naam en ww ingevuld.
Bij news.kpn.nl heb ik 3 connecties.
Hij geeft nog steeds dezelfde melding. En dus geen verbinding.
Voor zover ik weet moet je bij news.kpn.nl / nova.planet.nl *geen* naam of wachtwoord invullen. Dus laat die twee invulvakken eens leeg, en kijk wat er gebeurt.
wimstoffels
Newbie
Newbie

Post by wimstoffels »

nee, geen verschil
shypike
Administrator
Administrator

Post by shypike »

Al geprobeerd met een andere client, b.v. Grabit?
sander
Release Testers
Release Testers

Post by sander »

shypike wrote: Al geprobeerd met een andere client, b.v. Grabit?
Of, misschien makkelijker, heb je al een andere newsserver erbij geprobeerd? Vul eens newsreader3.eweka.nl in (zonder of met fake username/wachtwoord). Als dat ook een time-out oplevert, dan zit er waarschijnlijk een blokkerende firewall tussen je SABnzbd en Internet: ofwel op je PC zelf (=waarschijnlijkst), ofwel op je LAN (je toch niet op een bedrijfs-WAN?).
Last edited by sander on June 24th, 2011, 12:58 am, edited 1 time in total.
wimstoffels
Newbie
Newbie

Post by wimstoffels »

Ook dit geprobeerd, met hetzefde resultaat. Hoe kan ik zien of de firewall of lan blokkeerd? Ik heb geen bedrijfslan.
sander
Release Testers
Release Testers

Post by sander »

wimstoffels wrote: Ook dit geprobeerd, met hetzefde resultaat. Hoe kan ik zien of de firewall of lan blokkeerd? Ik heb geen bedrijfslan.
Hetzelfde resultaat? Dan is het zeer waarschijnlijk je firewall.

Welk Operating System gebruik je? Waarschijnlijk een versie van Windows? Ik heb zelf niet zo'n ervaring met Windows en firewalls, maar mijn beperkte ervaring is dat Windows/Firewall vraagt of het goed is dat een applicatie als SABnzbd een verbinding naar de buitenwereld. Als je dat negatief beantwoordt, dan mag SABnzbd niet naar buiten. De firewall onthoudt dat 'verbod'. Ik weet niet hoe je dat verbod opheft en het alsnog toestaat.

Maar goed: welk type/merk firewall gebruik je? Kan je googlen op "firewall create exception" of "firewall unblock"?

Als dat niet lukt: tijdelijk je firewall uitschakelen, en kijken of SAB dan wel werkt.
wimstoffels
Newbie
Newbie

Post by wimstoffels »

wordt er een beetje depressief van. Firewall uitgeschakeld en nog steeds hetzelfde probleem.
shypike
Administrator
Administrator

Post by shypike »

Heb al een ander programma geprobeerd?
Dat kan je in ieder geval helpen bij het zoeken naar waar het probleem zit.
Post Reply