Dag Heren en Dames,
Weet iemand of er een 64 bits versie van die programma op korte termijn zal verschijnen??
Groetjes,
Bastiaan
SABNZB 64bit versie
Re: SABNZB 64bit versie
Nee, daar zijn geen plannen voor.
Ik zie er ook geen voordeel in.
BTW: van par2 en unrar worden wel 64bit versies gebruikt wanneer je een 64bit systeem hebt.
Die hebben er wel voordeel van 64bit, SABnzbd zelf nauwelijks.
Ik zie er ook geen voordeel in.
BTW: van par2 en unrar worden wel 64bit versies gebruikt wanneer je een 64bit systeem hebt.
Die hebben er wel voordeel van 64bit, SABnzbd zelf nauwelijks.
par2 en unrarren als 64bit?
Ook al heb ik sabnzbd als 32bit geinstaleerd op mijn 64bit systeem.
Moet ik dan nog iets extra's doen om dit te bereiken of wordt dat vanzelf gepakt?
Ook al heb ik sabnzbd als 32bit geinstaleerd op mijn 64bit systeem.
Moet ik dan nog iets extra's doen om dit te bereiken of wordt dat vanzelf gepakt?
Gaat vanzelf.
Kijk maar eens met de task manager als er een grote unrar aktie loopt.
Daar kun je zien of de 32 of 64bit versie aktief is.
Kijk maar eens met de task manager als er een grote unrar aktie loopt.
Daar kun je zien of de 32 of 64bit versie aktief is.
Ik had het inderdaad gezien.
Bedankt voor de reactie.
Bedankt voor de reactie.
Deze vraag gaat toch alleen over de pre-compiled sabnzbd exe op Windows?shypike wrote: Nee, daar zijn geen plannen voor.
Want op Linux draai je de source via python, en python-exe kan gewoon 64-bit zijn.
Correct? Dan kan de OP op Windows toch de 64-bit python draaien met de SABnzbd-source?
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
Voor zover ik weet zijn de yEnc module en een van de Cheetah onderdelen
niet geschikt voor 64bit Python. Die zijn in C geschreven (vanwege performance)
en zullen niet zomaar 64bit compatible zijn.
Je kunt ze weglaten maar dan lever je meteen alle eventuele performance winst weer in.
niet geschikt voor 64bit Python. Die zijn in C geschreven (vanwege performance)
en zullen niet zomaar 64bit compatible zijn.
Je kunt ze weglaten maar dan lever je meteen alle eventuele performance winst weer in.
On my 64-bit Ubuntu, python-yenc and python-cheetah seems to be 64-bit (just like python itself):
sander@vadmin648:~$ uname -a
Linux vadmin648 2.6.26-2-xen-amd64 #1 SMP Thu Nov 5 04:27:12 UTC 2009 x86_64 GNU/Linux
sander@vadmin648:~$ file /usr/lib/python-support/python-yenc/python2.6/_yenc.so
/usr/lib/python-support/python-yenc/python2.6/_yenc.so: ELF 64-bit LSB shared object, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked, stripped
sander@vadmin648:~$ file /usr/lib/python-support/python-cheetah/python2.6/Cheetah/_namemapper.so
/usr/lib/python-support/python-cheetah/python2.6/Cheetah/_namemapper.so: ELF 64-bit LSB shared object, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked, stripped
sander@vadmin648:~$ file /usr/bin/python2.6
/usr/bin/python2.6: ELF 64-bit LSB executable, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux 2.6.15, stripped
sander@vadmin648:~$ uname -a
Linux vadmin648 2.6.26-2-xen-amd64 #1 SMP Thu Nov 5 04:27:12 UTC 2009 x86_64 GNU/Linux
sander@vadmin648:~$ file /usr/lib/python-support/python-yenc/python2.6/_yenc.so
/usr/lib/python-support/python-yenc/python2.6/_yenc.so: ELF 64-bit LSB shared object, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked, stripped
sander@vadmin648:~$ file /usr/lib/python-support/python-cheetah/python2.6/Cheetah/_namemapper.so
/usr/lib/python-support/python-cheetah/python2.6/Cheetah/_namemapper.so: ELF 64-bit LSB shared object, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked, stripped
sander@vadmin648:~$ file /usr/bin/python2.6
/usr/bin/python2.6: ELF 64-bit LSB executable, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux 2.6.15, stripped
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
Mooi, als nou ook nog sqlite en pyopenssl 64 bit zijn, ben je klaar.
Ik zal eens kijken ;-)shypike wrote: Mooi, als nou ook nog sqlite en pyopenssl 64 bit zijn, ben je klaar.
Trouwens: mijn opmerkingen zijn niet bedoeld om te zeggen dat de python-windows-exe 64-bit moet worden, maar om de status op te maken. Op Linux ziet dat er dus goed uit ... en mogelijk kan de OP dus op Windows van source draaien en zo 64-bit krijgen ...
EDIT:
die andere libs zijn op Ubuntu 64bit ook 64bit:
sander@vadmin648:~$ file /usr/lib/python2.6/lib-dynload/_sqlite3.so
/usr/lib/python2.6/lib-dynload/_sqlite3.so: ELF 64-bit LSB shared object, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked, stripped
sander@vadmin648:~$ file /usr/lib/python-support/python-openssl/python2.6/OpenSSL/*so
/usr/lib/python-support/python-openssl/python2.6/OpenSSL/crypto.so: ELF 64-bit LSB shared object, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked, stripped
/usr/lib/python-support/python-openssl/python2.6/OpenSSL/rand.so: ELF 64-bit LSB shared object, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked, stripped
/usr/lib/python-support/python-openssl/python2.6/OpenSSL/SSL.so: ELF 64-bit LSB shared object, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked, stripped
sander@vadmin648:~$
Keurig. Mijn SABnzbd draait dus in 64-bit
(Nu nog de voordelen van 64-bit SABnzbd ontdekken
Last edited by sander on January 10th, 2011, 11:32 am, edited 1 time in total.
Voor Windows is de vraag snel beantwoord.
De PyWin32 library is er niet in 64bit uitvoering en er zijn ook geen plannen voor bekend.
Weinig kans dus.
De PyWin32 library is er niet in 64bit uitvoering en er zijn ook geen plannen voor bekend.
Weinig kans dus.