octal notation
octal notation
hallo, ik krijg steeds deze melding/warning:
2009-10-10 14:39:59,828 ERROR Permissions (None) not correct, use OCTAL notation!
iemand enig idee wat dit betekend, en wat ik moet aanpassen?
thedon
2009-10-10 14:39:59,828 ERROR Permissions (None) not correct, use OCTAL notation!
iemand enig idee wat dit betekend, en wat ik moet aanpassen?
thedon
Re: octal notation
Werk je met Windows, OSX of Linux?
Voor OSX en Linux moet je niets of een correcte chmod waarde invullen in Config->Folders.
Als je met Windows werkt zul je de sabnzbd.ini file moeten opzoeken
en de regel
permissions = blabla
verwijderen.
(Locatie: http://sabnzbd.wikidot.com/configure )
Voor OSX en Linux moet je niets of een correcte chmod waarde invullen in Config->Folders.
Als je met Windows werkt zul je de sabnzbd.ini file moeten opzoeken
en de regel
permissions = blabla
verwijderen.
(Locatie: http://sabnzbd.wikidot.com/configure )
hoi, werk met windows Vista (64)
is dit iest wat ik in de config moet aanpassen?
is dit iest wat ik in de config moet aanpassen?
hoi, ik heb alle files doorzocht mat in die betreffende map en sub maps zit geen ini file???
vreemd denk??
vreemd denk??
Het volledige pad naar sabnzbd.ini is te zien in het hoofd menu van Config.
ok gevonden.. 
heb "permissions = None" vewijderd, zal het even aankijken of het niet meer verschijnt, bedankt zover voor je hulp
heb "permissions = None" vewijderd, zal het even aankijken of het niet meer verschijnt, bedankt zover voor je hulp
Ik heb precies hetzelfde probleem!! kreeg telkens die vervelende melding van otcol notation en daarna achter elkaar de melding :
2009-11-03 13:54:09,457 ERROR [downloader] Failed to initialize 1@news.tweaknews.nl:563
2009-11-03 13:54:09,457 WARNING [downloader] Thread 1@news.tweaknews.nl:563: failed to initialize
2009-11-03 13:54:33,482 ERROR [downloader] Failed to initialize 8@news.tweaknews.nl:563
2009-11-03 13:54:33,482 WARNING [downloader] Thread 8@news.tweaknews.nl:563: failed to initialize
etc....
echt 2 minuten later heb ik geen verbinding meer met internet! hoe kan dit dan??? als ik switch naar mijn windows xp dan download hij vrolijk.
die permission = 0 heb ik nu ook veranderd... heb het eindelijk kunnen vinden die .ini en het gewijzigd..
het bericht zie ik nu idd niet meer alleen het grootste probleem is er nog.. mijn internet verbinding valt heel de tijd weg totdat ik mijn PC opnieuw opstart :S
wtf?
hoop dat iemand mij kan helpen..
groetjes vind
2009-11-03 13:54:09,457 ERROR [downloader] Failed to initialize 1@news.tweaknews.nl:563
2009-11-03 13:54:09,457 WARNING [downloader] Thread 1@news.tweaknews.nl:563: failed to initialize
2009-11-03 13:54:33,482 ERROR [downloader] Failed to initialize 8@news.tweaknews.nl:563
2009-11-03 13:54:33,482 WARNING [downloader] Thread 8@news.tweaknews.nl:563: failed to initialize
etc....
echt 2 minuten later heb ik geen verbinding meer met internet! hoe kan dit dan??? als ik switch naar mijn windows xp dan download hij vrolijk.
die permission = 0 heb ik nu ook veranderd... heb het eindelijk kunnen vinden die .ini en het gewijzigd..
het bericht zie ik nu idd niet meer alleen het grootste probleem is er nog.. mijn internet verbinding valt heel de tijd weg totdat ik mijn PC opnieuw opstart :S
wtf?
hoop dat iemand mij kan helpen..
groetjes vind
Gebruik je een software firewall (Norton of zoiets)?
Dat is meestal de eerste verdachte.
Op mijn Win7-x64 systeem draaien alle versies als een zonnetje.
Ik zie dat je poort 563 van tweaknews gebruikt.
Heb je ook SSL aangevinkt?
Anders kun je beter poort 119 gebruiken.
De "octal" waarschuwing is vervelend, maar verder onschuldig.
ja ik gebruik McAfee maar heb het ook is geprobeerd met de firewalls uit maar helaas geen resultaat.shypike wrote: Gebruik je een software firewall (Norton of zoiets)?
en ja de SSL heb ik aangevinkt, zal het wel is met poort 119 proberen.
Met windows XP had ik hier alleen geen problemen mee
ik had de poort veranderd maar geen resultaat, jammer 
mijn internet viel gewoon weer weg en heb mijn pc weer opnieuw opgestart..
pfff echt klote dit zeg
mijn internet viel gewoon weer weg en heb mijn pc weer opnieuw opgestart..
pfff echt klote dit zeg
Misschien wel erg drastisch: je kunt eventueel (tijdelijk) McAfee de-installeren.
De ervaring is dat "uitzetten" niet altijd helpt.
Een alternatief is je aanmelden als Release tester.
Je kunt dan de 0.5.0 Alpha's proberen (die al heel stabiel zijn).
De ervaring is dat "uitzetten" niet altijd helpt.
Een alternatief is je aanmelden als Release tester.
Je kunt dan de 0.5.0 Alpha's proberen (die al heel stabiel zijn).
zoiets heb ik al geprobeerd met MCafee de-installeren... sterker nog.. 2x mijn windows opnieuw geinstalleerd (serieus)
om te kijken of het misschien aan bepaalde instellingen lagen... ik wist het gewoon niet meer!
nu heb ik net GrabIt gedownload en ik download daar nu gewoon mee zonder problemen of wat dan ook!
erg raar vind ik dat :S.. ik prefereer nog steeds SabNzb!! vind dat een veel fijner programma..
Waar kan ik me aanmelden voor de 0.5.0? zou het wel graag willen testen.
thnx voor de moeite nog steeds!
greetz
om te kijken of het misschien aan bepaalde instellingen lagen... ik wist het gewoon niet meer!
nu heb ik net GrabIt gedownload en ik download daar nu gewoon mee zonder problemen of wat dan ook!
erg raar vind ik dat :S.. ik prefereer nog steeds SabNzb!! vind dat een veel fijner programma..
Waar kan ik me aanmelden voor de 0.5.0? zou het wel graag willen testen.
thnx voor de moeite nog steeds!
greetz
Je bent nu lid.
Ga naar het "Release testers" board.
Ga naar het "Release testers" board.
nog even terug te komen op het probleem...
je raad het nooit... gewoon weer hetzelfde probleem alleen grabit houd het iets langer uit
ben weer terug bij af!
trouwens sabnzb geeft nu ook timed out als foutmelding. iemand enig idee?
je raad het nooit... gewoon weer hetzelfde probleem alleen grabit houd het iets langer uit
ben weer terug bij af!
trouwens sabnzb geeft nu ook timed out als foutmelding. iemand enig idee?
Dus Grabit krijgt uiteindelijk hetzelfde probleem?
Als dat zo is, is er toch echt iets mis met je PC of je router (of je Internet provider).
Als dat zo is, is er toch echt iets mis met je PC of je router (of je Internet provider).