In de voorgaande versie was het mogelijk de standaard map te wijzigen door in de nieuwe map (bijvoorbeeld op de D-schijf) het .ini bestand te plaatsen en vanuit die map op te starten. In de nieuwe versie (0.8.0Beta3) wil dit niet werken.
Is er een manier om de standaard directory (welke nu is C:\users\xxx) te verplaatsen naar bv de D: drive)
Standaard map in windows wijzigen
Re: Standaard map in windows wijzigen
Wat je beschrijft is nooit zo maar mogelijk geweest, althans niet zonder problemen.
De manier die wel werkt, is om SABnzbd op te starten met de -f parameter.
SABnzbd -f c:\mijn\map
Op die manier is de default voor alle mappen "c:\mijn\map" (met submappen als admin, incomplete, complete) enz.
De manier die wel werkt, is om SABnzbd op te starten met de -f parameter.
SABnzbd -f c:\mijn\map
Op die manier is de default voor alle mappen "c:\mijn\map" (met submappen als admin, incomplete, complete) enz.
Ik kan alleen maar uit mijn geheugen putten, maar de vorige versies (0.7.x) heb ik, evenals de huidige (beta) versie altijd op mijn E: drive geïnstalleerd gehad.
In de instellingen stond toen ook eerst de C-drive als standaard map. Vervolgens heb ik zoals ook volgens mij ooit gelezen heb, het ini bestand (sabnzbd.ini) naar de SABNZBD directory verplaatst waarna, na opnieuw opstarten de standaard map gewijzigd was in de map waarin het ini bestand stond. (E:\SABNZBD\)
en dit heeft meerdere jaren probleemloos gewerkt.
Maar hoe kan ik dit nu dan voor elkaar krijgen. Bij mij start SABNZBD automatisch op met Windows (8.1). IK wil dus graag dat er opgestart wordt in E:\sabnzdb
In de instellingen stond toen ook eerst de C-drive als standaard map. Vervolgens heb ik zoals ook volgens mij ooit gelezen heb, het ini bestand (sabnzbd.ini) naar de SABNZBD directory verplaatst waarna, na opnieuw opstarten de standaard map gewijzigd was in de map waarin het ini bestand stond. (E:\SABNZBD\)
en dit heeft meerdere jaren probleemloos gewerkt.
Maar hoe kan ik dit nu dan voor elkaar krijgen. Bij mij start SABNZBD automatisch op met Windows (8.1). IK wil dus graag dat er opgestart wordt in E:\sabnzdb
Ook toen heb je waarschijnlijk de -f parameter gebruikt.
Hoe start je nu SABnzbd precies op?
Hoe start je nu SABnzbd precies op?
Ik heb aangegeven dat het programma gelijk met Windows op moet starten. Ik start het dus niet afzonderlijk op. Als ik de snelkoppeling opzoek zie ik daar enkel:
Doel: E:\SABnzbd\SABnzbd.exe en
opstarten in: E:\SABnzbd
Verder geen toevoegingen of parameters.
Doel: E:\SABnzbd\SABnzbd.exe en
opstarten in: E:\SABnzbd
Verder geen toevoegingen of parameters.
Dus je hebt SABnzbd geinstalleerd in e:\SABnzbd?
En in die zelfde folder heb je je data mappen staan?
Dat is een methode die we afraden en sinds 0.8.0 niet meer ondersteuben.
Er zijn gewoon te veel problemen mee geweest,
Met -f werkt het alsnog.
In de snelkoppeling zet je gewoon -f e:\sabnzbd achter e:\sabznbd\sabnzbd.exe
Om dat ook voor autostart in Windows te veranderen, moet je even aan de slag meet een tooltje
voor opstart programma's. Zit dacht ik in Windows, kan er ff niet opkomen.
En in die zelfde folder heb je je data mappen staan?
Dat is een methode die we afraden en sinds 0.8.0 niet meer ondersteuben.
Er zijn gewoon te veel problemen mee geweest,
Met -f werkt het alsnog.
In de snelkoppeling zet je gewoon -f e:\sabnzbd achter e:\sabznbd\sabnzbd.exe
Om dat ook voor autostart in Windows te veranderen, moet je even aan de slag meet een tooltje
voor opstart programma's. Zit dacht ik in Windows, kan er ff niet opkomen.
Bedankt voor je reactie. De mappen heb ik echter op de F-drive staan. Vraag me niet waarom, maar het heeft een reden. Keurig netjes binnen SABNZBD naar verwezen.
En. . . tot nu toe werkt het probleemloos.
En. . . tot nu toe werkt het probleemloos.
Dat kan nog steeds, zolang je de -f parameter maar toevoegt.